יום חמישי, 19 במרץ 2015

כיצד מיגוני עופרת יכולים להגן עלינו מפני קרינה רדיואקטיבית?

אחת הקרינות המסוכנות ביותר שיש כיום, היא קרינה רדיואקטיבית. בניגוד לנהוג לחשוב, שקרינה כזו קיימת אך ורק בפצצות גרעין למיניהן, הרי שהקרינה הרדיואקטיבית היא קרינה שגם קיימת בטבע ולכן נמצאת סביבו בכל מקום. במרות נמוכות היא איננה מזיקה אך ברמות גבוהות - היא יכולה להשפיע לרעה על גופו של אדם. בתעשיות שונות עושים כיום שימוש בקרינה רדיואקטיבית ברמה כזו שחשיפה ישירה, עלולה להיות מסוכנת. לכן, חשוב מאד שיהיו לכם מיגוני עופרת, שיאפשרו לכם לקבל את ההגנה המתאימה. איך הם פועלים ומגנים?

כמה שיטות להגנה עם העופרת

       שימוש בביגוד מצופה עופרת - יש אפשרות כיום לעשות שימוש בביגוד, שכולל בתוכו מיגוני עופרת לכל דבר ועניין. מדבור בעיקר על סינרים שונים שמקיפים את הגוף וכן גם כפפות. מי שבעיקר זקוקים לביגוד בשילוב עם עופרת, הם אנשים שנכנסים לחדרים שאולי יש בהם שאריות של קרינה רדיואקטיבית - למשל טכנאי רנטגן למיניהם, או אנשים בתעשיית התרופות.

קרינה רדיואקטיבית

       הגנה לחדרים עם קרינה - כאשר יש חדר שיש בו קרינה רדיואקטיבית, רצוי לצפות אותו עם מיגוני עופרת בצורה של לוחות. הלוחות למעשה מותקנים על הקירות עצמם, והם משמשים כחסומים מפני הקרינה הרדיואקטיבית, בכדי שזו לא תנסה לפרוץ החוצה מהחדר. זה מאפשר לאנשים לשבת מחץ לחדר ולבצע פעולות שונות עם הקרינה מבלי שהם חשופים לסכנה.
       הגנה לאזור הראש – ניתן לרכוש כיום מוצרים שהם מיגוני עופרת עבור אזור הראש. מדובר בין השאר על קסדות ועם מגנים לצוואר - ואלו גם מיועדים לאנשים שעלולים לבוא במגע עם מוצרים שפולטים קרינה, אך היא תחסם מגופים.

לקבל את ההגנה הטובה ביותר


זכרו כי קרינה רדיואקטיבית אולי לא תפגע באדם במקרה של חשיפה אחת שאיננה גבוהה, אך לרוב, המגנים הללו נדרשים לאנשים שהחשיפה שלהם לקרינה רדיואקטיבית היא קבועה ובתדירות מתמשכת. זה אומר שאם הקרינה מצטברת יהיה לה גם נזק מצטבר - ולכן חבה להצטייד במיגונים המתאימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה